Allwright, Richard, L. (1981). What do we want teaching materials for?. ELT Journal, 36(1), 5-18.
Birjandi, P., & Malmir, A. (2009). The effect of task-based approach on the Iranian advanced EFL learners’ narrative vs. expository writing. The Iranian Journal of Applied Language Studies (IJALS), 1(2), 1-23.
Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Multilingual Matters.
Byrne, D. (1979). Teaching writing skills. Longman.
Finocchiaro, M., & Brumfit, C. (1983). The functional- notional approach: From theory to practice. Oxford University Press.
Gooniband Shooshtari, Z., & Akrami, E. (2013). Self-monitoring in non-academic EFL learners’ composition writing. Iranian Journal of Applied Language Studies, 5(1), 47-76.
Harmer, J. (2004). How to teach writing. Pearson Education Limited.
Haycroft, John. (1998). An introduction to English language teaching. Longman.
Hedge, T. (2005). Writing. Oxford University Press.
Hutchinson, T., & Torres, E. (1994). The textbook as agent of change. ELT journal, 48(1), 315-328.
Hyland, K. (2003). Second language writing. Cambridge University Press.
Jabbari, A., Eslamizade, A., & Behroueian, H. (2014). The effect of L1 Persian on the acquisition of English L2 orthographic system on the shared grounds. Iranian Journal of Applied Language Studies, 6(1), 35-58.
Jalilifar, A., Heidari Kaidan, Z., & Don, A. (2018). Nominalization in academic writing: A cross-disciplinary investigation of physics and applied linguistics empirical research articles. Iranian Journal of Applied Language Studies, 10(2), 83-118.
Kern, R. (2002). Literacy and language teaching. Oxford University Press.
Khany, R., Aliakbari, M., & Mohammadi, S. (2018). An introspective analysis of EAP researchers’ perceived academic writing competence: The case of research articles. Iranian Journal of Applied Language Studies, 10(1), 145-180
Khoshsima, H. & Jahani Farid, M. (2012). The long-term effect of implicit and explicit corrective feedback on accuracy of EFL learners’ descriptive writing skill. Iranian Journal of Applied Language Studies, 4(2), 119-134.
Kitauchi, K. (1985). Controlled writing. In K. Okihara (Ed.), English writing (pp.130-170). Taishukan.
Kobayakawa, M. (2008). Enlgish writing activities for practical communication abilities: Comparative analyses of writing tasks in English 1 textbooks. JABAET Journal, 12, 5-20.
Komuro, T. (Ed.). (2001). English writing ron [Theory of English writing]. Kagensha.
Liddicoat, A. J. (2002). Statistic and dynamic views of culture and intercultural language acquisition. Babel, 36(3), 4-11.
Malmir, A., & Bagheri, M. (2019). Instructors and learners’ attitudes about English for science and technology: Learning and target needs of mechanical engineering students. Iranian Journal of English for Academic Purposes (IJEAP), 8(1), 17-34.
Niisato, M. (2000). How to set situations for writing. The English Teacher’s Magazine, 11, 11-13.
Pouran Shirvani, M. (2017). The Internal evaluation of new English Textbook “vision 1” for Tenth-Grade students in Iranian High schools from teachers’ perspectives. Specialty Journal of Language Studies and Literature, 1(3), 1-14.
Raimes, A. (1983). Techniques in teaching writing. Oxford University Press.
Rivers, W.M. (1981). Teaching foreign language skills. (2nd Ed.). University of Chicago Press.
Sarani, A., & Talati, A. (2015). Nominalization in the writing of novice vs. experienced members of academic communities: A comparative discourse analysis. Iranian Journal of Applied Language Studies, 7(2), 205-232.
Sheldon, L. (1988). Evaluation of ELT textbooks and materials. ELT Journal, 42(4), 237-246.
Tezuka, T. (1997). A classification of writing drill types. The Chabu English Language Education Society, 27, 95-102.
احمدی صفا، محمد و فراهانی، مجتبی (1394). پرورش توانش بینا فرهنگی در پراسپکت یک بر اساس دیدگاه معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 15(3)، 105-132.
تقی پور ظهیر، علی (1385). اصول اساسی برنامه ریزی درسی و آموزشی. تهران: انتشارات آگاه.
رضایی، سعید و لطیفی، اشکان (1394). بررسی و نقد مولفه های فرهنگی و هویت کتاب درسی زبان انگلیسی پایه اول متوسطه(هفتم). پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی؛ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،15(3)، 1-24.
سودمند افشار، حسن؛ رنجبر، ناصر؛ یوسفی، مسلم و افشار، نصرالله (1397). ارزیابی و نقد کتاب های درسی زبان انگلیسی پراسپکت و ویژن 1 از منظر توانش ارتباطی بینا فرهنگی و فرا فرهنگی. فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. 8(21)، 107-139.
سودمند افشار، حسن (1394). بررسی و نقد کتاب زبان انگلیسی پایه اول متوسطه با تکیه بر جنبه های تحلیل گفتمان انتقادی: نمود جنسیت و قدرت. پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی؛ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،15(3)، 105-132.
طاهرخانی، رضا؛ افضلی میر، سید امیر؛مالمیر، افشین؛ مسلسل، آرش و منتظری، زهرا (396. نقد و بررسی کتاب جدید زبان انگلیسی پایه دهم بررسی در سطح ملی. پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی؛ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،17(7)، 77-91.
عادل، سید محمد رضا و طالبیان، فاطمه (1394). تجزیه و تحلیل فرهنگی تصاویر کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم از منظر دانش آموزان ترک، فارس و کرد(کرمانج). پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،15(3)، 158-133.
عبداللهی، ناهید و متقیان، محمد (1395). بررسی تحلیلی کتاب جدید التالیف زبان انگلیسی پایه دهم دبیرستان(ویژن ). مقاله ارائه شده در دومین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران. صص 1-10 .
علوی، سید بهنام؛ داوری، حسین، و خیرآبادی، رضا (1396). سنجش کیفی برداشت معلمان زبان از آموزش دستور در رویکرد ارتباطی و جایگاه این مقوله در کتاب های نو تالیف زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی. 7(2)، 497-525.
محمودی، محمد هادی و احمدی صفا، محمد (1393). ارزشیابی الگو محور کتاب های انگلیسی برای اهداف خاص ESP. پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی؛ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س4 ، ش 3.
محمودی، محمد هادی و مرادی، محمد (1394). نقد و ارزشیابی کیفی کتاب زبان انگلیسی پایه اول دوره اول متوسطه(هفتم) با تاکید بر روش شناسی آموزش زبان خارجی. پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 15(3)، 179-196.
نیک نفس، سعید (1382). نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزشی و طراحی کتاب های درسی. مجله جهانی رسانه، دورة 8، ش 2.